Saturday, March 10, 2012

kahwin!


Assalamualaikum. :)

terasa nak kahwin!tapi rasanya belum cukup lagi syarat2 nak kahwin.huuu.x pandai mask!mask simple bleh la..pastu belum tentu yg simple2 tu sedap.haih.cmnela nk jadi bini org kalu x pandai masak. T___T
reason (time sekarang) kenapa nak kawin?
1)pernah terbaca dalm satu buku apabila kita berkahwin akan melengkapkan lagi agama kita.yela.kalau dah kawin,teringat time stdy pown dapat pahala.bestnya..sy mau kawin. huuu

2)sebab dah menjumpai seseorng yang bila di fikirkan beberapa banyak kali pown,selepas membuat solat istikarah hanya dia sorang yg positif.xde orng lain..seseorang yang terima sy seadanya walaupun dah beberapa kali tolak. :)

3)sebab dah rasa tahap wajib kahwin dah untuk mengelakkan sebarang fitnah.

4)memang dah lama pasang niat kalau dah jumpa orang sesuai nak kawin cepat2. :D

5)teringin menjalani hidup dengan tenang tanpa menyeksa hati,berbuat dosa.sy hanyala manusia biasa.sentiasa di goda dengan segala macam benda.

6)tergerak di hati nak kawin dan menjadi yg lebih mature.ade orang cakap,bila kita dah kawin sikap bertanggungjawab akan super duper double dalam diri kita.seangkatan dengan itu akan menjadikan kita menjadi orang yg lebih bersemngat untuk membuat segala pekerjaan kerana sedar kita mempunyai banyak tanggungan.

7)teringin membina baitul muslim di atas landasan yang betul.

8)dalam proses untuk mengubah diri.sy perlukan seseorng yg boleh bimbing sy,take care of me,marah sy,tegur sy bila buat salah dan sentiasa menyokong ape yg sy buat aslkan bnda tu x slah.

tapikan..still 2 years 2 month more before i finished my degree.abah dan ma akan bagi ke anak dy ni kawin?dahla anak sulung,x pernah2 lagi dalam sejarah family sy kawin di usia muda cmni.tp kalau ckp lek lok,mx pendapt cmne ok gak kan? :D
hati dah tetap memang tu la pilihan hati untuk di buat suami,bakal ayah kepada anak2 sy.


"sy tunggu awk abes belajar je sleepyhead! :p sebb tu lebih meyakinkan parent sy yang awk blh menjaga sy.belajar molek-molek.there's only 4 month before u finished ur degree.terima kasih kerana melayan karenah sy yg x berapa mature lagi hari ni.permintaan awk untuk hari ni,sy x kisah macm mana ia diuruskan,aslkan mendapt berkat.sy tau awk alim.alim yang membawa maksud berilmu.awk lagi alim dari sy..terima kasih di atas segala perkongsian ilmu hari ini.terima kasih kerana menerima sy seadanya.sy insan biasa yang sedang mencari-cari tujuan hidup sebenar tanpa henti.semoga niat kita ini dipermudahkan dan segalanya berjalan lancar.fighting Mr. sleepyhead yg genius!semoga awk mendapat barakah dalam menuntut ilmu." :D




notakaki:kawin simple2 pown xpe,hantaran x vogue pown xpe,x sanding atas pelamin pown xpe.asalkan hati kita tenang dan diberkati.lmbtnya awk nak abis stdy Mr. sleepyhead :)

2 comments:

  1. amboih!!! tak lama lagi makan nasi minyak la gamaknya kita! semoga dipercepatkan dan dipermudahkan segala perancangan. amin. congrats sebab dah jumpa ur mr.right. me? still mencari-cari. doakan saya semoga dipercepatkan bertemu jodoh dan dipertemukan dengan jodoh yang baik yang boleh membimbing saya ke jalan arah arah yang lebih baik. :)

    ReplyDelete
  2. alololo..fi..ni tulisan di kala berangan2..dop taw perjalnan hidup kito gano.stdy bnyak lagi dop abih..nk kawen ni kena pk macm2.xpo2.nnti fi akan jupo org yg sesuai.ore ni,kalau ado jodoh,adola..kalu xdop,xdop kena redha la gano2 pown. :)

    ReplyDelete