Thursday, March 15, 2012

Revolusi Syria


Assalamualaikum.

syria,syria.topik hangat sekarang..tadi,lepas solat maghrib pegi majlis Taklim kt rumah sebelah..lepas bacaan Yassin,kitaorng bincangkan isu semasa.SYRIA.
sy x pernah tau apa masalah yang berlalu di Syria sampaila one fine day waktu tgk FB sume org duk post pasal Basyar.dari situla bermulanya cari gali dalam internet sape Basyar ni.Basyar ni rupanya pemerintah diktator.kejam.sampi sanggup bunuh kanak-kanak yang belum mengerti apa-apa.MasyaAllah.kenapa kejam sangat?sensitifnya bila mendengar kanak-kanak di bunuh.ape nak jadi di zaman sekarang.

tadi ade member bagitau satu FB pasal syria ni.yg selalu update ape yg berlaku di Syria.sedihnya hati di pagi hari bila baca update pasl syria ni.sayu,menitis air mata,marah,segala perasaan bercampur baur.apalah salah mereka.sy yang berada dari jauh ni hanya mampu berdoa dan menyebarkan kepada orang lain pasal apa yang berlaku di Syria kerana mereka saudara kita yang dalam kesusahan.Semoga mereka yang telah pergi,di tempatkan di kalangan orang2 beriman.Untuk kanak-kanak yang dibunuh,InsyaAllah syurga tempatmu.Mereka mati syahid.mereka hanyalah kanak-kanak!

Lepas exam,kena cari pasal syria ni.nnti nak kena bgtau member-member yang lain ape sebenarnya yg terjadi di Syria.kalaulah ada someone yg dapt explain kat saya dari awalkan senang.takut info-info yang ada di internet ni bercanggah dengan perkara sebenar.


coming exam (on next tuesday).berdebar-debar.Ibarat kata member "Jangan takut dengan Dr. yang garang@scary.yang kita perlu takutkan adalah ALLAH". tersentap jantung.betul kata rakan say ni kan? :) selama ni selalu takut dapt dengan dr garang la,dapt dr ramai student fail bila exam dengan dialah,pape pown,kita berusaha.Long case depend pada nasib.If you get good patient with good features,InsyaAllah everything go smoothly.

whether she@he,they are still human.Hope I can pass this long case.last long case examination for 3rd year!go Izzati.you can do it!Bismillahitawakaltualallah.




*cc:gambar kawan-kawan.mane tahan tgk gambar kanak-kanak berlubang kepala.mereka tak bersalah!suci dan bersih dari segala noda-noda hitam dunia. :'(

No comments:

Post a Comment