Monday, January 2, 2012

a day after long weekend.

Asslamualaikum. :)

tetiba hari ni cam nak share quote2 yang terjumpa kt fb.cam best je. :)
notakaki: moody cket hari ni.haih.hati bertenanglah.Allah sentiasa ada di sisi.rindu balik rumah.rasa menjadi useless je hari ni..i feel so down today.do a big mistake,same mistake again to the same person.sy try untuk menjadi apa yang awk katakan.but i can't do it alone.i'm still searching it.i want it.but... :(
Rindukan seseorang?
Amalkan doa ini (^‿^)

[Doa Nabi Yusuf Kepada Zulaikha]

"Ya Allah, sampaikan salam rinduku kepada ________ [nama penuh insan tersebut]
sehingga aku menjadi kerinduannya.. Amin.. (◕‿◕)


Allâh-lah yang membuatmu mampu tersenyum... walau dalam keadaan menangis

Tempat bertahan ketika kamu hendak merasa menyerah
Tempat berdoa ketika kamu kehabisan kata-kata
Untuk mencintai sekalipun hatimu telah hancur berkali-kali
Untuk tetap mengerti ketika tak ada satu pun yang kelihatan memberi arti.
Segala sesuatunya menjadi mungkin... karena Allah memampukan kita.

"Relationship between husband and wife should be like the relationship between the hand and the eye.

If the hand gets hurt, the eye cries,
And if the eye cries the hand wipes its tears."
*Bila baca yg ni terus terasa nak kawin awal.hormon kawin dah membuak2 dah.T______T
bila sy nak kawin ni.huuu.

♥ Saya tak minta yg SOLEH ,sebab saya pun tak lah SOLEHAH sgt…♥ Saya tak minta yg bergelar USTAZ, sebab saya lg jauh utk bergelar USTAZAH…♥ Nak minta yg KAYA, saya pun TAK KAYA, hanya sekadar apa yg ada…♥ Nak minta yg HENSEM, saya tak la CANTIK sgt, sekadar hamba sesempurna kejadian yang ALLAH ciptakan… ♥ Nak minta yg BERPANGKAT, saya hanya seorg HAMBA… ♥ Cukuplah sekadar yg MEMAHAMI dan MENERIMA diri seadanya … ♥ Cukuplah yang ada AGAMA di hati dan mengamalkannya serta sama2 mencari jalan ke Syurga apabila bahtera di layar dan masjid di bina… ♥ Cukuplah yang sama2 saling MEMBANTU dlm susah dan senang mengharungi lautan dunia… ♥

Aku mungkin tidak dapat menikahi orang yang aku cintai, tetapi wajib untuk aku cintai orang yang aku nikahi. Aku hanya ingin Cinta yang halal!

Nikahi orang yang sangat mencintai dirimu kerana orang inilah yang akan buat dirimu jatuh cinta berkali-kali dengannya :)

Cinta dan perasaan satu keperluan. Tetapi kita mesti pandai menguruskannya. Islam telah tunjukkan jalan jalannya. Buat persediaan, lakukan ta'aruf dan seterusnya. :)
notakaki: moody cket hari ni.haih.hati bertenanglah.Allah sentiasa ada di sisi.rindu balik rumah.rasa menjadi useless je hari ni..i feel so down today.do a big mistake,same mistake again to the same person.sy try untuk menjadi apa yang awk katakan.but i can't do it alone.i'm still searching it.i want it.but... :(

No comments:

Post a Comment